+ Svara på ämne
Resultat 1 till 7 av 7
Ämne: Problem med magen

|
      Flea är inte uppkopplad
    Senior Member
    Reg.datum
    jun 2010

Standard Problem med magen

Hej,

Har senaste veckorna haft stora problem med magont. Tror att det är magkatarr. Har typ inte "vågat" ätit nå kosttillskott alls under denna tiden. Känner mig bättre nu dock.

Min fråga är ska jag forstätta mig hålla från tillskotten då jag kan tänka mig vissa av dom kan vara lite starka för magen?

Tillskotten jag använder nu är:

vip-x zero carbs
    omega-3
    cassein protein
    eaa-xx
    massbuilder
    glutamin
    orange triad
    b-calm
    zma

har även bs testooster hemma som jag tänkte testa innan jag fick problem med magen.

Pepz är uppkopplad nu
    Administrator

Pepzs avatar
    Reg.datum
    apr 2010

Standard

lägg till ett tillskott i taget och utvärdera i ett par dagar innan du lgger på nästa.
    Låt det ta tid.
    Svårt att säga generellt om tillskott. Omega-3 torde dock vara bra likaså glutamin
    don´t gör it
    it´s not värt it

eizbear är inte uppkopplad
    Senior Member
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Ja, omega 3 har jag svårt att tänka mig att det skulle kunna skapa några magsmärtor, men Glutaminet är det lite sisådär med... Folk har både rapporterat att deras magvärk har blivit bättre/försvunnit med hjälp av det, men det har även rapporterats att glutamine har orsakat magbesvären... Om jag minns rätt så är det fler som har rapporterat om magbesvär med tillskott av glutamine än vad det har rapporterats med lindringar från det... Men rent så sätt så kan det i princip vara vilken som av dom kosttillskotten du listade, men jag kan inte komma på några sådanna klagomål på rak arm... Kan även vara kombinationen av vissa kosttillskott som inte fungerar för dig...

Men rådet från Pepz är givet, man bör alltid testa alla produkter som standalone och känna efter hur/om kroppen reagerar på det.. Det sämsta man kan göra är just att ta en bunte tillskott och hoppas på att det fungerar.. Kan ju rent ut av vara som så att du käkar t.ex. Orange Triad och ZMA utan att det bidrar med någon positiv effekt för dig..., vilket bara lämnar ett hål i plånboken för dig... (Tog dom kosttillskosten bara som ett exempel, inget påstående)
    Andréas Karlsson

Småbarnsförälder

Flea är inte uppkopplad
    Senior Member
    Reg.datum
    jun 2010

Standard

Tack för svaren grabbar!

Senior Member Jimmy_Flessas avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Blogginlägg
    1

Standard

Jag måste säga att jag instämmer med både Pepz & Eizbear, en liten input tänkte jag dock göra.. Du vet inte med dig att du är laktosintollerant? I så fall så skulle ju kaseintillskottet kunna vara boven i dramat. Annars är det som sagt bara att prova på efter vägen och utesluta tillskott efter tillskott.

Fundera även över andra saker som ändrat sig i vardagen. Kanske är du mer eller oftare stressad än vanligt? Något du börjat äta mer än innan o.s.v. Med andra ord så är det ju inte alls säkert att dina magontsbesvär har med kosttillskotten du brukar att göra utan de kan ju likväl vara relaterade till andra vardagliga saker, mat, etc, etc.
    Nothing can be compared to this lifestyle.

Flea är inte uppkopplad
    Senior Member
    Reg.datum
    jun 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    Jag måste säga att jag instämmer med både Pepz & Eizbear, en liten input tänkte jag dock göra.. Du vet inte med dig att du är laktosintollerant? I så fall så skulle ju kaseintillskottet kunna vara boven i dramat. Annars är det som sagt bara att prova på efter vägen och utesluta tillskott efter tillskott.

Fundera även över andra saker som ändrat sig i vardagen. Kanske är du mer eller oftare stressad än vanligt? Något du börjat äta mer än innan o.s.v. Med andra ord så är det ju inte alls säkert att dina magontsbesvär har med kosttillskotten du brukar att göra utan de kan ju likväl vara relaterade till andra vardagliga saker, mat, etc, etc.
    Tack Jimmy

Dock 90% säker på att mitt magont inte har med tillskotten att göra från början så att säga. Var mest ute efter lite åsikter/info om nåt av tillskotten var olämpliga att använda när man har problem med magen pga att dom kan vara starka för magen att smälta osv.

Senior Member Jimmy_Flessas avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Blogginlägg
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flea Visa inlägg
    Tack Jimmy

Dock 90% säker på att mitt magont inte har med tillskotten att göra från början så att säga. Var mest ute efter lite åsikter/info om nåt av tillskotten var olämpliga att använda när man har problem med magen pga att dom kan vara starka för magen att smälta osv.
    Okej. Som jag ser det så skulle inget utav de tillskotten du använder förvärra de magproblemen du upplever..
    Nothing can be compared to this lifestyle.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg